KOSSDA Loading

외식구매채널에 대한 소비자 태도조사, 2012

한영
Data Type
Survey data
ID Number
A1-2012-0208
Title
Survey on the Attitude of Consumers on Channels of Purchasing Take-Out Foods, 2012
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12236/15873
Citation
Chong, Yu-Kyeong. Survey on the Attitude of Consumers on Channels of Purchasing Take-Out Foods, 2012 [Dataset]. [Producers]. Korea Social Science Data Archive (KOSSDA) [Distributors], 2015-03, A1-2012-0208, V1.0, http://hdl.handle.net/20.500.12236/15873
Principal Investigator(s)
Chong, Yu-Kyeong / Department of Food Service Management, Sejong University
Co-Investigator(s)
Kang, Su Min / Graduate School Culinary and Food Service Management, Sejong University
Copyright
Chong, Yu-Kyeong
Depositor(s)
Chong, Yu-Kyeong
Date of Deposit
2014-08-06
Distributor(s)
Korea Social Science Data Archive (KOSSDA)
Date of Distribution
2015-03
Version
V1.0
Date of Version
2017~~
Abstract
이 조사는 소비자의 외식상품 구매채널 이용경험이 구매채널 만족도와 충성도에 미치는 영향을 분석하고자 시행한 것이다. 조사는 외식상품의 주요 구매채널인 매장방문, 전화, 인터넷, 애플리케이션 이용자들을 대상으로 실시되었다. 주요 조사내용으로는 주 구매채널의 이용가치, 주 구매채널의 이용만족도, 주 구매채널의 추천 및 재이용 의사 등이 포함되어 있다.
Keywords
restaurant industryconsumer actionconsumer satisfaction
Topics
Industry/ Business
Date of Collection
2012-03-05~2012-04-28
Countries
대한민국 (KOR)
Geographic Coverage
전국
Unit of Analysis
개인
Universe
외식상품 구매 경험이 있는 만 19세 이상의 성인 남녀 600명
Time Method
횡단연구 (one time cross-sectional study)
Data Collector(s)
Survey Monkey
Mode of Data Collection
인터넷, 이메일, 카카오톡앱 등을 이용한 온라인조사와 면접조사 병행
Sampling Procedure
매장방문, 전화주문, 인터넷주문, 애플리케이션주문 각 150사례씩 조사
Number of Cases
574 (유효사례)
Extent of Collection
설문지(pdf) ; 코드북(pdf) ; 데이터(sav)
Language
설문지-한글 ; 코드북-한글 ; 데이터-한글
Availability Status
Restricted Use
Usage
이 자료는 기탁자의 동의 하에 이용할 수 있습니다. 자료이용신청을 하시면 KOSSDA가 기탁자와 협의한 후 그 결과를 알려드립니다.
File Information
File Type File Name File Description File Format File Size Download
Related Documents-Questionnaire(Korean) kor_que_20120208.pdf 설문지 (한글) 449.93 kB 다운로드
Related Documents-Codebook(Korean) kor_codebook_20120208.pdf 코드북 (한글) 372.5 kB 다운로드

강수민 ; 정유경. 2013. 구매채널에 따른 외식소비자의 경험적 가치가 채널만족 및 채널충성도에 미치는 영향. 한국관광학회 KSSL Google

Hit228 Download156