KOSSDA Loading

성인지 공학교육 실태조사, 2008

한영
Data Type
Survey data
ID Number
A1-2008-0147
Title
Survey on Gender Sensitive Engineering Education, 2008
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12236/15314
Citation
Survey on Gender Sensitive Engineering Education, 2008 [Dataset]. Women in Engineering-Undergraduate Leading Program, Yonsei University[Producers]. Korea Social Science Data Archive (KOSSDA) [Distributors], 2015-01-20, A1-2008-0147, V1.0, http://hdl.handle.net/20.500.12236/15314
Producer(s)
Women in Engineering-Undergraduate Leading Program, Yonsei University
Depositor(s)
Han, Kyong Hee
Date of Deposit
2014-05-28
Distributor(s)
Korea Social Science Data Archive (KOSSDA)
Date of Distribution
2015-01-20
Version
V1.0
Date of Version
2017~~
Abstract
이 조사는 연세대학교 여성공학리더양성사업단이 여성 공학도 역량개발과 여성 엔지니어 양성을 목표로 수행한 정부 지원 사업인 ‘여학생 공학교육 선도대학 사업(Women Into Engineering Program, WIE)’의 추진 성과를 점검하고 사업 프로그램의 개선 방안을 모색하고자 시행한 것이다. 조사는 동 대학교의 공과대학 학생들을 대상으로 실시되었으며, 주요 조사내용으로는 수업환경, 강의 진행방식, 교육자료와 강의내용, 조별활동 진행방식 등이 포함되어 있다.
Keywords
college educationuniversity educationengineering educationeducation methodologyinstructional methodteaching methodeducation of womenfemale workforcefemale human resource
Topics
Education
Date of Collection
2008
Countries
대한민국 (KOR)
Geographic Coverage
서울
Unit of Analysis
개인
Universe
연세대학교 공과대학 2-4학년 재학생
Time Method
횡단연구 (one time cross-sectional study)
Data Collector(s)
Women in Engineering-Undergraduate Leading Program, Yonsei University
Mode of Data Collection
자기기입식
Sampling Procedure
편의표본추출
Number of Cases
712 (유효사례)
Weighting
없음
Extent of Collection
설문지(pdf) ; 코드북(pdf) ; 데이터(sav)
Language
설문지-한글 ; 코드북-한글 ; 데이터-한글
Availability Status
Restricted Use
Usage
이 자료는 기탁자의 동의 하에 이용할 수 있습니다. 자료이용신청을 하시면 KOSSDA가 기탁자와 협의한 후 그 결과를 알려드립니다.
File Information
File Type File Name File Description File Format File Size Download
Related Documents-Questionnaire(Korean) kor_que_20080147.pdf 197.95 kB 다운로드
Related Documents-Codebook(Korean) kor_codebook_20080147.pdf 386.51 kB 다운로드

한경희 ; 박준홍 ; 강호정 . 2010. 공학과 젠더: 공학교육에 어떻게 적용할 것인가? : 여학생 공학교육 선도대학(WIE) 사업 분석과 운영 경험을 중심으로-. 한국공학교육학회 KSSL Google

Hit166 Download56