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Survey for the Measurement of the Effectiveness of Advertising, 2008 : Advertising Copy

한영
Data Type
Survey data
ID Number
A1-2008-0156
Title
Survey for the Measurement of the Effectiveness of Advertising, 2008 : Advertising Copy
DOI
https://doi.org/10.22687/KOSSDA-A1-2008-0156-V1.0
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12236/25930
Citation
Yoon, Sung-Joon. Survey for the Measurement of the Effectiveness of Advertising, 2008 : Advertising Copy [Dataset]. Korea Social Science Data Archive (KOSSDA) [Distributors], 2023-03-31, https://doi.org/10.22687/KOSSDA-A1-2008-0156-V1.0.
Project Title
Methodological Approach to Sense-Based Advertising and Brand Strategies
Principal Investigator(s)
Yoon, Sung-Joon / College of Business Administration, Kyonggi University
Fundings
Korea Research Foundation
Copyright
Yoon, Sung-Joon
Depositor(s)
Yoon, Sung-Joon
Date of Deposit
2013-10-27
Distributor(s)
Korea Social Science Data Archive (KOSSDA)
Date of Distribution
2023-03-31
Version
V1.0
Date of Version
2023-03-31
Abstract
「감각에 기반한 광고와 브랜드 전략의 방법론적 고찰」은 2007년 한국연구재단의 지원을 받아 광고의 감각적 브랜딩과 관련된 실험조사를 실시함으로써 광고의 감각적 자극이 소비자의 구매 행동에 미치는 영향을 규명하고 감각에 기반한 새로운 브랜드 모델을 개발하고자 시행된 연구사업이다.
이 실험조사는 연구사업의 일환으로서 서울과 수원에 소재한 대학교에서 시장조사론을 수강하는 학부생을 대상으로 특정 제품에 대한 광고 문구와 이미지가 포함된 설문지를 각각 제시한 후 광고물에 대한 인식과 태도를 파악한 것이다. 이 자료는 광고 문구가 포함된 설문지를 통해 수집된 것으로 주요 조사내용은 광고 카피 및 광고물에 대한 의견, 광고물에 대한 감정, 광고물에 대한 의견, 헤이즐넛 커피 브랜드에 대한 평가 및 구매 의향, 커피 브랜드 선택 시 연상되는 오감 종류, 커피 음용에 대한 평소 태도 등이다.
Keywords
advertisingadvertising effectseffects of advertisingimagebrandbrand attitude
Topics
Information/ Communization
Countries
South Korea (KOR)
Geographic Coverage
Seoul, Suwon
Unit of Analysis
Individual
Universe
서울 및 수원에 소재한 대학교 내 시장조사론을 수강하는 대학생
Time Method
One Time Cross-sectional
Data Source
Population group
Mode of Data Collection
self-administered
Sampling Procedure
purposive sampling
Number of Cases
96 (valid cases)
Weighting
No
Data Format
Numeric
Extent of Collection
Questionnaire (pdf); Data (sav, dta)
Language
Questionnaire-Korean; Data-Korean
Availability Status
Public Use
Notes
The Korea Research Foundation was renamed the National Research Foundation of Korea in June, 2009.
File Information
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Related Documents-Questionnaire(Korean) kor_que_20080156.pdf 설문지 (한글) PDF 71.59 kB 다운로드

윤성준. 2009. 감각에 기반한 광고와 브랜드 전략의 방법론적 접근. 한국연구재단 KSSL Google

윤성준. 2009. 감각에 기반한 광고와 브랜드 전략의 방법론적 접근. 한국광고학회 KSSL Google

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