Survey for the Development of English Programs for Design Majors, 2009
https://doi.org/10.22687/KOSSDA-A1-2009-0208-V1.0
Park, Punahm / Duksung International Language Center, Duksung Women's University
「문화 융합 환경을 고려한 글로벌디자이너 전공교과목 중심 영어 교수/학습 모형 개발」은 2008년 한국연구재단의 지원을 받아 문화융합형 글로벌디자이너 양성을 위한 디자인학부 전공과목의 영어 교수 및 학습 모형을 개발하고자 실시된 연구사업이다.
이 조사는 연구사업의 일환으로서 서울 소재 한 대학에서 전공영어 및 영어교양 강의를 한 번 이상 수강한 경험이 있는 디자인 학부 1-4학년을 대상으로 전공 중심의 영어수업에 대한 관심과 요구를 파악하고자 실시한 것이다. 주요 조사내용은 응답자 영어학습 동기, 향후 영어 사용 용도, 향후 희망 영어수업 내용, 영어수업 시 유용한 주제, 향후 상황별 영어 사용 빈도, 효과적인 전공관련 영어수업 방법, 전공관련 영어수업 시 적합한 교수 유형, 기능별 영어학습 희망 정도 등이다.
education college education university education university curriculum education methodology instructional method teaching method educational programmes educational environment English language education English language instruction English language study globalization students (college) college student university student college professor university professor
File Type | File Name | File Description | File Format | File Size | Download |
---|---|---|---|---|---|
Related Documents-Questionnaire(Korean) | kor_que_20090208.pdf | 설문지 (한글) | 228.88 kB | Download |
Measured since the release date of the current version data.
If the data were released before May 11, 2017, it was measured since May 11, 2017.
101-250, KOSSDA, 1, Gwanak-ro, Gwanak-gu, Seoul, [08826]
TEL 82-2-880-2075 FAX 82-2-883-2694 Email kossda@snu.ac.kr
Copyright ⓒ Korea Social Science Data Archive All rights reserved.