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Survey on Human Rights Education of Teachers, 2021

한영
Data Type
Survey data
ID Number
A1-2021-0019
Title
Survey on Human Rights Education of Teachers, 2021
DOI
https://doi.org/10.22687/KOSSDA-A1-2021-0019-V1.0
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12236/25706
Citation
Kim, Byeongjun. Survey on Human Rights Education of Teachers, 2021 [Dataset]. ChungNam Institute, National Human Rights Commission of the Republic of Korea [Producers]. Korea Social Science Data Archive (KOSSDA) [Distributors], 2022-09-26, https://doi.org/10.22687/KOSSDA-A1-2021-0019-V1.0.
Project Title
Survey on Human Rights Education of Teachers
Principal Investigator(s)
Kim, Byeongjun / ChungNam Institute
Co-Investigator(s)
Kim, Yangjung / ChungNam Institute
Lee, Minjeong / ChungNam Institute
Gong, Hyeonggu / ChungNam Institute
Producer(s)
ChungNam InstituteNational Human Rights Commission of the Republic of Korea
Fundings
National Human Rights Commission of the Republic of Korea
Copyright
National Human Rights Commission of the Republic of Korea
Depositor(s)
National Human Rights Commission of the Republic of Korea
Date of Deposit
2022-03-15
Distributor(s)
Korea Social Science Data Archive (KOSSDA)
Date of Distribution
2022-09-26
Version
V1.0
Date of Version
2022-09-26
Abstract
이 조사는 각 시도별 교육청과 단위학교에서 실시하는 교원 대상 인권교육 실태 및 해당 인권교육 내용과 수강만족도를 파악하여 향후 교원 대상 인권교육 프로그램 개발의 기초자료로 활용하고자 충남연구원이 2021년에 국가인권위원회의 지원을 받아 수행한 것이다.
이 자료는 전국 초·중·고등학교 교사들로부터 수집되었으며, 주요 조사내용은 인권교육 참여 경험, 인권교육 내용, 인권교육이 도움이 된 정도, 인권교육의 부족한 점, 학생대상 인권교육 진행 경험, 인권의식 향상 여부, 인권교육에 대한 평가, 교원대상 인권교육에 가장 필요한 것, 교원대상 인권교육을 활성화하기 위한 노력, 학생인권에 대한 의견, 인권 학습 경험 유무, 학생인권 보장 조계에 대한 인지, 교내 학생인권 보장 환경에 대한 인지, 학생 인권 침해 시 구제절차 인지 여부, 소속학교 학생인권 보장이 잘 되어 있는지 평가, 인권친화적 학교문화 조성을 위해 필요한 것 등이다.
Keywords
human rightshuman rights protectionhuman rights violationsinfringement of human righthuman rights educationhuman rights policystudent rights
Topics
Education
Date of Collection
2021-07-08~2021-07-21
Countries
South Korea (KOR)
Geographic Coverage
South Korea including Jeju
Unit of Analysis
individual
Universe
전국의 초·중·고등학교 교사
Time Method
One Time Cross-sectional
Data Source
Population group
Mode of Data Collection
online survey
Sampling Procedure
Total universe/Complete enumeration
Number of Cases
9,553 (valid cases)
Weighting
no
Data Format
Numeric
Extent of Collection
Questionnaire (pdf) ; Data (sav, dta)
Language
Questionnaire-Korean ; Data-Korean
Availability Status
Public Use
File Information
File Type File Name File Description File Format File Size Download
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