KOSSDA Loading
Survey data Restricted Access

Survey on Teachers' Perception of the Education Administration Information System, 2007

https://doi.org/10.22687/KOSSDA-A1-2007-0143-V1.0

Go to List

Principal Investigator(s)

Song, Huijun / Department of Public Administration, Ewha Womans University


Abstract

이 조사는 전자정부정책의 일환으로 도입된 교육행정정보시스템(NEIS)의 성과와 그 영향요인을 분석하고자 시행한 것이다. 조사는 NEIS의 주 사용자인 전국의 초·중·고등학교 교사 2,004명을 대상으로 실시되었다. 주요 조사내용은 NEIS 사용자역량, NEIS 정보보호수준, NEIS 사용편의성, NEIS 시스템품질, NEIS 사용 후 업무절차와 의사결정과정 변화, NEIS 사용 후 생산성 변화, NEIS 사용 후 의사소통과 신뢰 변화 등이다.

View all


Subjects

Education



Restrictions Application for Data Use

이 자료는 기탁자의 동의 하에 이용할 수 있습니다. 자료이용신청을 하시면 KOSSDA가 기탁자와 협의한 후 그 결과를 알려드립니다.

File Type File Name File Description File Format File Size Download
Related Documents-Questionnaire(Korean) kor_que_20070143.pdf 97.85 kB Download
Related Documents-Codebook(Korean) kor_codebook_20070143.pdf 419.55 kB Download
  • Sort by
  • Sort by
Go to List
Views
947
Related
Documents
1,061
Data Downloads
0

Measured since the release date of the current version data.
If the data were released before May 11, 2017, it was measured since May 11, 2017.