KOSSDA Loading
Interview/narrtive Member Access

Interview Survey for the Development of English Programs for Design Majors, 2008

https://doi.org/10.22687/KOSSDA-B3-2008-0009-V1.0

Go to List

Principal Investigator(s)

Bak, Bunam / Duksung International Language Center, Duksung Women's University


Abstract

이 연구는 문화융합형 글로벌디자이너 양성을 위한 디자인학부 전공과목의 영어 교수 및 학습 모형을 개발하고자 수행한 것이다. 이를 위해 교수자와 학습자의 요구사항 파악을 위한 설문조사와 포커스인터뷰를 실시하고 디자인전공 영어수업의 학습 목표와 내용을 제시하기 위한 영어수업 사례분석 파일럿조사(pilot study)를 수행하였다.
이 자료는 포커스인터뷰 대상자인 디자인학부 해외 초빙 교수와 수강 학생들 및 파일럿조사의 대상 강좌였던 디자인교류 스튜디오강좌(Design Exchange Studio Course)의 교수와 수강 학생들의 인터뷰 요약문이다. 인터뷰 내용에는 전반적인 수업 만족도, 수업에 대한 평가, 영어실력이 수업에 미친 영향, 디자인전공 영어강좌 발전에 관한 의견 등이 포함되어 있다.

View all


Subjects

Education



Usage

요약문은 파일ID 북마크를 삽입하여 찾아보기 쉽게 하였다.

File Type File Name File Description File Format File Size Download
Related Documents-Other interviewlist_B3-2008-0009.pdf Interview List PDF 62.37 kB Download
Related Documents-Other Questionnaire_B3-2008-0009.pdf Questionnaire PDF 99.36 kB Download
  • Sort by
  • Sort by
Go to List
Views
782
Related
Documents
796
Data Downloads
7

Measured since the release date of the current version data.
If the data were released before May 11, 2017, it was measured since May 11, 2017.