KOSSDA Loading

기업에 대한 소비자태도 조사, 2011

한영
Data Type
Survey data
ID Number
A1-2011-0102
Title
Survey on Consumer Attitude toward Corporations, 2011
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12236/14942
Citation
PARK, Jong-Chul. Survey on Consumer Attitude toward Corporations, 2011 [Dataset]. [Producers]. Korea Social Science Data Archive (KOSSDA) [Distributors], 2016-12-01, A1-2011-0102, V1.0, http://hdl.handle.net/20.500.12236/14942
Principal Investigator(s)
PARK, Jong-Chul / Division of Business, Chosun University
Co-Investigator(s)
Ryu, Gang Seog / Department of Business Administration, Korea University
Copyright
PARK, Jong-Chul
Depositor(s)
PARK, Jong-Chul
Date of Deposit
2013-01-30
Distributor(s)
Korea Social Science Data Archive (KOSSDA)
Date of Distribution
2016-12-01
Version
V1.0
Date of Version
2017~~
Abstract
이 조사는 기업 이미지가 소비자의 기업에 대한 신뢰와 태도에 미치는 영향을 살펴보고자 시행한 것이다. 조사는 응답자가 삼성전자, 현대자동차, 소니, 마이크로소프트 등 국내외 10개 기업 중 무작위로 배정된 1개 기업을 평가하는 방식으로 설계되어 진행되었다. 조사내용에는 기업 역량에 대한 연상이미지, 기업의 사회공헌 활동에 대한 연상이미지, 기업 신용에 대한 신뢰도, 기업 호혜성에 대한 신뢰도, 기업 및 제품에 대한 호감도와 선호도 등이 포함되어 있다.
Keywords
corporate imagecorporate responsibilitysocial responsibilityconsumer attitudeconsumer behavior
Topics
Industry/ Business
Date of Collection
2011
Countries
대한민국 (KOR)
Geographic Coverage
서울, 광주
Unit of Analysis
개인
Universe
서울 및 광주 지역에 거주하는 19세 이상의 대학생과 근로자
Time Method
횡단연구 (one time cross-sectional study)
Mode of Data Collection
자기기입식
Sampling Procedure
편의표본추출
Number of Cases
297 (유효사례)
Weighting
없음
Extent of Collection
설문지(pdf) ; 코드북(pdf) ; 데이터(sav)
Language
설문지-한글 ; 코드북-한글 ; 데이터-한글
Availability Status
Public Use
File Information
File Type File Name File Description File Format File Size Download
Related Documents-Questionnaire(Korean) kor_que_20110102.pdf 185.08 kB 다운로드
Related Documents-Codebook(Korean) kor_codebook_20110102.pdf 429.25 kB 다운로드

박종철 ; 류강석. 2012. 기업 능력 및 사회적 책임 연상이 고객 태도에 미치는 영향. 한국마케팅학회 KSSL Google

Hit350 Download438