KOSSDA Loading
Survey data Member Access

Survey on Hotel Brand Valuation, 2010

https://doi.org/10.22687/KOSSDA-A1-2010-0147-V1.0

Go to List

Principal Investigator(s)

Lee, Tae-Sook / Department of Hotel & Tourism, Suncheon Jeil College


Abstract

이 조사는 개인주의와 집단주의에 기반한 비교문화적 관점에서 호텔 브랜드 자산가치 평가를 분석하고 호텔 브랜드 구축을 위한 효과적인 마케팅 커뮤니케이션 소구 방안을 도출하는 데 목적을 두고 시행되었다. 조사는 인천공항 이용객을 대상으로 실시되었으며, 그 설문지는개인주의와 집단주의를 포함하는 문화적 특성 관련 항목들과 수행력, 사회적 이미지, 가치, 신뢰성, 애착 등을 포함하는 브랜드 자산가치 관련 항목들로 구성되어 있다.

View all



File Type File Name File Description File Format File Size Download
Related Documents-Questionnaire(Korean) kor_que_20100047.pdf 설문지 (한글) 2.57 MB Download
Related Documents-Codebook(Korean) kor_codebook_20100147.pdf 코드북 (한글) 546.3 kB Download
  • Sort by
  • Sort by
Go to List
Views
945
Related
Documents
1,151
Data Downloads
4

Measured since the release date of the current version data.
If the data were released before May 11, 2017, it was measured since May 11, 2017.