Survey on the Effectiveness of the Conflict Management Education, 2015
https://doi.org/10.22687/KOSSDA-A1-2015-0141-V1.0
Kang, Byoung-Jun / Korea Institute of Public Administration
이 조사는 한국행정연구원이 주관하는 갈등관리 역량강화 교육의 운영 실태와 문제점을 파악하고 그 개선방안을 도출하고자 갈등관리 역량강화 교육 이수자를 대상으로 시행한 것이다. 주요 조사내용은 갈등관리 교육 참여 동기와 기대, 갈등관리 교육 참여 의지, 갈등관리 교육 강사의 전문성 평가, 갈등관리 교육 내용 평가, 갈등관리 교육 환경 평가, 갈등관리 교육 준비 평가, 교육기관 운영 평가, 교육 훈련에 대한 관심 및 투자 정도, 소속기관의 위계문화에 대한 인식, 소속기관의 합의문화에 대한 인식, 소속기관의 개발문화에 대한 인식, 소속기관의 합리문화에 대한 인식, 소속기관의 의사소통에 대한 인식, 소속기관의 직무 만족도, 소속기관의 조직 몰입도, 교육 효능감에 대한 인식, 교육 성과에 대한 인식, 교육 효과에 대한 인식, 교육 참여 의사 등이다.
View allconflict conflict management educational institutions education methodology instructional method teaching method educational achievement academic facilities educational facilities quality of education educational support educational assessment educational programmes educational environment government departments civil servants public officer public institution
File Type | File Name | File Description | File Format | File Size | Download |
---|---|---|---|---|---|
Related Documents-Questionnaire(Korean) | kor_que_20150141.pdf | 설문지 (한글) | 136.13 kB | Download |
Measured since the release date of the current version data.
If the data were released before May 11, 2017, it was measured since May 11, 2017.
101-250, KOSSDA, 1, Gwanak-ro, Gwanak-gu, Seoul, [08826]
TEL 82-2-880-2075 FAX 82-2-883-2694 Email kossda@snu.ac.kr
Copyright ⓒ Korea Social Science Data Archive All rights reserved.