KOSSDA Loading

Survey on the Effectiveness of the Conflict Management Education, 2015

한영
Data Type
Survey data
ID Number
A1-2015-0141
Title
Survey on the Effectiveness of the Conflict Management Education, 2015
DOI
https://doi.org/10.22687/KOSSDA-A1-2015-0141-V1.0
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12236/25677
Series
Survey on the Effectiveness of the Conflict Management Education
Citation
Kang, Byoung-Jun. Survey on the Effectiveness of the Conflict Management Education, 2015 [Dataset]. Korea Institute of Public Administration [Producers]. Korea Social Science Data Archive (KOSSDA) [Distributors], 2022-09-02, https://doi.org/10.22687/KOSSDA-A1-2015-0141-V1.0.
Project Title
Project for Effectiveness Analysis of Conflict Management Education
Principal Investigator(s)
Kang, Byoung-Jun / Korea Institute of Public Administration
Producer(s)
Korea Institute of Public Administration
Fundings
Korea Institute of Public Administration
Copyright
Korea Institute of Public Administration
Depositor(s)
Korea Institute of Public Administration
Date of Deposit
2019-01-14
Distributor(s)
Korea Social Science Data Archive (KOSSDA)
Date of Distribution
2022-09-02
Version
V1.0
Date of Version
2022-09-02
Abstract
이 조사는 한국행정연구원이 주관하는 갈등관리 역량강화 교육의 운영 실태와 문제점을 파악하고 그 개선방안을 도출하고자 갈등관리 역량강화 교육 이수자를 대상으로 시행한 것이다. 주요 조사내용은 갈등관리 교육 참여 동기와 기대, 갈등관리 교육 참여 의지, 갈등관리 교육 강사의 전문성 평가, 갈등관리 교육 내용 평가, 갈등관리 교육 환경 평가, 갈등관리 교육 준비 평가, 교육기관 운영 평가, 교육 훈련에 대한 관심 및 투자 정도, 소속기관의 위계문화에 대한 인식, 소속기관의 합의문화에 대한 인식, 소속기관의 개발문화에 대한 인식, 소속기관의 합리문화에 대한 인식, 소속기관의 의사소통에 대한 인식, 소속기관의 직무 만족도, 소속기관의 조직 몰입도, 교육 효능감에 대한 인식, 교육 성과에 대한 인식, 교육 효과에 대한 인식, 교육 참여 의사 등이다.
Keywords
conflictconflict managementeducational institutionseducation methodologyinstructional methodteaching methodeducational achievementacademic facilitieseducational facilitiesquality of educationeducational supporteducational assessmenteducational programmeseducational environmentgovernment departmentscivil servantspublic officerpublic institution
Topics
Inequality/ Social inclusion
Date of Collection
2015-10-19~2015-11-11
Countries
South Korea (KOR)
Unit of Analysis
Individual
Universe
2010년부터 2015년까지 한국행정연구원에서 주관하는 갈등관리 역량강화 교육 이수자
Time Method
Repeated Cross-Sectional
Data Source
Population group
Data Collector(s)
Korea Institute of Public Administration
Mode of Data Collection
email survey; fax survey
Sampling Procedure
stratified quota sampling
Number of Cases
330 (valid cases)
Weighting
No
Data Format
Numeric
Extent of Collection
Questionnaire (pdf); Data (sav, dta)
Language
Questionnaire-Korean; Data-Korean
Availability Status
Public Use
File Information
File Type File Name File Description File Format File Size Download
Related Documents-Questionnaire(Korean) kor_que_20150141.pdf 설문지 (한글) PDF 136.13 kB 다운로드
Hit35 Download14