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Survey on the Service Government in Government 3.0, 2015 : Experts

한영
Data Type
Survey data
ID Number
A1-2015-0140
Title
Survey on the Service Government in Government 3.0, 2015 : Experts
DOI
https://doi.org/10.22687/KOSSDA-A1-2015-0140-V1.0
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12236/25666
Series
Survey on the Government 3.0
Citation
Lim, Sung-Geun. Survey on the Service Government in Government 3.0, 2015 : Experts [Dataset]. Korea Institute of Public Administration [Producers]. Korea Social Science Data Archive (KOSSDA) [Distributors], 2022-09-02, https://doi.org/10.22687/KOSSDA-A1-2015-0140-V1.0.
Project Title
Achievement and Challenges of Government 3.0: Focused on Service Government
Principal Investigator(s)
Lim, Sung-Geun / Korea Institute of Public Administration
Co-Investigator(s)
Lee, Han-Su / Soongsil University
Producer(s)
Korea Institute of Public Administration
Fundings
Korea Institute of Public Administration
Copyright
Korea Institute of Public Administration
Depositor(s)
Korea Institute of Public Administration
Date of Deposit
2019-01-14
Distributor(s)
Korea Social Science Data Archive (KOSSDA)
Date of Distribution
2022-09-02
Version
V1.0
Date of Version
2022-09-02
Abstract
이 조사는 한국행정연구원이 박근혜 정부가 제시한 정부운영 패러다임 정부3.0의 3대 목표 중 하나인 서비스 정부의 성과를 진단하고 개선방안을 도출하고자 시행한 것이다. 정부3.0이란 공공정보를 적극적으로 개방하고 공유하며 부처간 칸막이를 없애 소통하고 협력함으로써 국민 맞춤형 서비스를 제공하고 동시에 일자리 창출과 창조경제를 지원하는 새로운 정부운영 패러다임을 뜻한다. 자료 수집은 공무원과 일반 국민, 전문가를 대상으로 각각 실시되었다.
이 자료는 학계 및 연구기관의 전문가으로부터 수집되었으며, 주요 조사내용은 정부3.0의 이미지, 정부3.0 인지 여부 및 인지 경로, 정부운영 패러다임 필요성, 정부3.0의 3대 전략 중요도, 정부3.0 서비스 정부에 대한 인지도, 서비스 정부의 성과에 대한 평가, 정부3.0의 확산 및 정착을 위한 변화관리 평가, 정부3.0 추진 시 장애요인, 정부3.0의 성공적 추진을 위한 방안, 정부3.0 및 서비스 정부에 관한 자유 의견 등이다.
Keywords
Park Geun-hye governmentPark Geun-hye administrationcentral governmentlocal governmentlocal governmentgovernment rolegovernment policystate affairsmanagement of state affairsmanagement of government affairsstate administration objectivesgovernment administration objectivesnational goalsperformanceperformance managementperformance measurementperformance evaluationcivil servantspublic officerexpertsgeneral publicGovernment 3.0Service Government
Topics
Public administration
Date of Collection
2015-10-07~2015-10-17
Countries
South Korea (KOR)
Geographic Coverage
South Korea including Jeju
Unit of Analysis
Individual
Universe
학계 및 연구기관 전문가
Time Method
One Time Cross-sectional
Data Source
Population group
Data Collector(s)
Research Lab
Mode of Data Collection
telephone survey; email survey
Sampling Procedure
simple random sampling
Number of Cases
60 (valid cases)
Weighting
No
Data Format
Numeric
Extent of Collection
Questionnaire (pdf); Data (sav, dta)
Language
Questionnaire-Korean; Data-Korean
Availability Status
Public Use
File Information
File Type File Name File Description File Format File Size Download
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임성근. 2015. 정부3.0 성과와 과제: '서비스 정부'를 중심으로. 한국행정연구원 KSSL Google

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