KOSSDA Loading

Participant Satisfaction Survey on the Educational Program for the Promotion of Disability Awareness, 2019

한영
Data Type
Survey data
ID Number
A1-2019-0039
Title
Participant Satisfaction Survey on the Educational Program for the Promotion of Disability Awareness, 2019
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12236/24465
Citation
Lee, Dong-Suk . Participant Satisfaction Survey on the Educational Program for the Promotion of Disability Awareness, 2019 [Dataset]. Daegu University, National Human Rights Commission of korea[Producers]. Korea Social Science Data Archive (KOSSDA) [Distributors], 2021-02-26, A1-2019-0039, V1.0, http://hdl.handle.net/20.500.12236/24465
Principal Investigator(s)
Lee, Dong-Suk / The Department of Social Welfare, Daegu University
Co-Investigator(s)
Lee, Ho-sun / Kkdak Kkdak cooperations
Park, Gwang-ok / Sungkonghoe University
Yun, Sam-ho / 장애인아카데미 인식개선교육센터
Producer(s)
Daegu UniversityNational Human Rights Commission of korea
Fundings
National Human Rights Commission of korea
Copyright
National Human Rights Commission of korea
Depositor(s)
National Human Rights Commission of korea
Date of Deposit
2020-11-30
Distributor(s)
Korea Social Science Data Archive (KOSSDA)
Date of Distribution
2021-02-26
Version
V1.0
Date of Version
2021-02-26
Abstract
이 조사는 2016년부터 국가기관, 공공기관, 교육기관 등에서 의무적으로 시행되고 있는 '장애 인식개선 교육'의 전반적인 운영에 대한 모니터링을 실시하여 개선사항을 파악하고 실효성 있는 교육 진행에 필요한 방안을 마련하기 위해 대구대학교 연구팀이 국가인권위원회의 지원을 받아 시행한 것이다.
조사대상은 해당 교육에 1회 이상 참여한 국가 및 지방자치단체 공무원과 공공기관 종사자이며, 주요 조사내용은 장애 인식개선 교육의 참여경험, 참여한 교육의 내용 및 진행방식, 강사의 장애유무, 교육 프로그램 평가요소별 중요도 및 만족도, 희망하는 교육내용 및 진행방식 등이다.
Keywords
disabled personspolicy for persons with disabilitiesdisability discriminationdiscrimination against the disabledcare of the disablededucational programmeseducational assessmentprogram evaluationthe educational programs for the promotion of disability awarenesshuman rights education
Date of Collection
2019-07-29~2019-09-05
Countries
South Korea (KOR)
Geographic Coverage
South Korea including Jeju
Unit of Analysis
Individual
Universe
'장애 인식개선 교육'에 1회 이상 참여한 경험이 있는 국가 및 지방자치단체 공무원, 공공기관 종사자
Time Method
One Time Cross-sectional
Data Source
Population group
Mode of Data Collection
e-mail Survey
Sampling Procedure
purposive sampling
Number of Cases
338 (valid cases)
Weighting
No
Data Format
Numeric
Extent of Collection
Questionnaire (pdf); Data (sav, dta)
Language
Questionnaire-Korean; Data-Korean
Availability Status
Public Use
File Information
File Type File Name File Description File Format File Size Download
Related Documents-Questionnaire(Korean) kor_que_20190039.pdf 설문지 (한글) PDF 415.51 kB 다운로드

이동석; 이호선; 박광옥; 윤삼호. 2019. '장애 인식개선 교육' 모니터링 및 운영교재 개발연구: 국가 및 지방자치단체를 중심으로. 국가인권위원회 KSSL Google

Hit154 Download21