Survey on English Learning Behavior of Adolescents, 2010
https://doi.org/10.22687/KOSSDA-A1-2010-0222-V1.0
Kim, Tae-Young / Department of English Education, Chung-ang University
이 조사는 영어학습자들의 학습동기와 그 내면화 과정을 규명하고자 청소년들을 대상으로 시행한 것이다. 자료는 서울 및 경기 지역의 초·중·고등학교 학생 2,842명으로부터 수집되었다. 설문지는 영어학습 동기와 자아를 측정하는 척도문항들과 함께 영어성적, 영어 사교육 여부, 영어 사교육 방법, 학교 영어수업의 효과 등의 문항들로 구성되어 있다.
View allFile Type | File Name | File Description | File Format | File Size | Download |
---|---|---|---|---|---|
Related Documents-Questionnaire(Korean) | kor_que_20100222.pdf | 설문지 (한글) | 259.16 kB | Download | |
Related Documents-Codebook(Korean) | kor_codebook_20100222.pdf | 코드북 (한글) | 446.25 kB | Download |
Measured since the release date of the current version data.
If the data were released before May 11, 2017, it was measured since May 11, 2017.
101-250, KOSSDA, 1, Gwanak-ro, Gwanak-gu, Seoul, [08826]
TEL 82-2-880-2075 FAX 82-2-883-2694 Email kossda@snu.ac.kr
Copyright ⓒ Korea Social Science Data Archive All rights reserved.