Survey on the Job Burnout of Emotional Laborers, 2007
https://doi.org/10.22687/KOSSDA-A1-2007-0141-V1.0
Gim, Yeongjo / Department of Business Administration, Pukyong National Univeristy
이 조사는 서비스직 노동자의 감정노동 수행이 이들의 직무소진에 미치는 영향과 조직 내 사회적 지원의 조절효과를 분석하고자 시행한 것이다. 조사는 호텔, 은행, 백화점 등 8개 기업체의 서비스 및 판매 직원과 콜센터 직원을 대상으로 실시되었다. 설문지는 감정노동 수행방식(표면연기, 심층연기), 업무효능감, 상사 및 동료와의 관계, 직무소진(감정고갈, 성취감 저하, 탈인격화) 등에 관한 문항들로 구성되어 있다.
View allpersonnel management estranged labor alienation of labor service occupation service work service job call centres customer service social support
File Type | File Name | File Description | File Format | File Size | Download |
---|---|---|---|---|---|
Related Documents-Questionnaire(Korean) | kor_que_20070141.pdf | 설문지 (한글) | 116.55 kB | Download | |
Related Documents-Codebook(Korean) | kor_codebook_20070141.pdf | 코드북 (한글) | 398.58 kB | Download |
Measured since the release date of the current version data.
If the data were released before May 11, 2017, it was measured since May 11, 2017.
101-250, KOSSDA, 1, Gwanak-ro, Gwanak-gu, Seoul, [08826]
TEL 82-2-880-2075 FAX 82-2-883-2694 Email kossda@snu.ac.kr
Copyright ⓒ Korea Social Science Data Archive All rights reserved.