KOSSDA Loading

샴푸 사용에 대한 소비자 태도조사, 2008

한영
Data Type
Survey data
ID Number
A1-2008-0154
Title
Survey on Consumer Behavior on Shampoo Usage, 2008
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12236/15633
Citation
Kim, Kyung Jin. Survey on Consumer Behavior on Shampoo Usage, 2008 [Dataset]. [Producers]. Korea Social Science Data Archive (KOSSDA) [Distributors], 2015-03-11, A1-2008-0154, V1.0, http://hdl.handle.net/20.500.12236/15633
Principal Investigator(s)
Kim, Kyung Jin / Department of Business Administration, Hannam University
Co-Investigator(s)
Lee, Yong Hak / Division of Business Administration, The University of Suwon
Copyright
Kim, Kyung Jin
Depositor(s)
Kim, Kyung Jin
Date of Deposit
2014-10-24
Distributor(s)
Korea Social Science Data Archive (KOSSDA)
Date of Distribution
2015-03-11
Version
V1.0
Date of Version
2017~~
Abstract
이 조사는 소비자의 상품 사용동기가 제품관여도 제고에 미치는 영향과 제품관여도가 브랜드로열티 상승에 미치는 영향을 분석하고자 시행한 것이다. 조사는 저관여 제품의 대표적 사례인 샴푸 사용자들을 대상으로 실시되었다. 설문지는 샴푸 사용동기, 샴푸 구입 시 제품관여도(정보탐색, 제품비교), 삼푸제품 상표충성도 등을 측정하는 문항들로 구성되어 있다.
Keywords
consumer actionbrand loyaltybrand loyaltydegree of involvement
Topics
Industry/ Business
Date of Collection
2008-11
Countries
대한민국 (KOR)
Geographic Coverage
서울
Unit of Analysis
개인
Universe
서울시에 거주하는 샴푸 소비자 750명
Time Method
횡단연구 (one time cross-sectional study)
Mode of Data Collection
자기기입식
Sampling Procedure
번화가, 지하철역, 백화점, 대형쇼핑몰, 대형할인마트 등에서 편의표집
Number of Cases
685 (유효사례)
Extent of Collection
설문지(pdf) ; 코드북(pdf) ; 데이터(sav)
Language
설문지-한글 ; 코드북-한글 ; 데이터-한글
Availability Status
Public Use
File Information
File Type File Name File Description File Format File Size Download
Related Documents-Questionnaire(Korean) kor_que_20080154.pdf 설문지 (한글) PDF 92.86 kB 다운로드
Related Documents-Codebook(Korean) kor_codebook_20080154.pdf 코드북 (한글) PDF 379.44 kB 다운로드

이용학 ; 김경진. 2009. 저관여 상품의 사용동기가 브랜드 충성도에 미치는 영향. 한국상품학회 KSSL Google

Hit315 Download828