Survey on the Word of Mouth tendencies of Dinning Out Consumers, 2007
https://doi.org/10.22687/KOSSDA-A1-2007-0126-V1.0
Chong, Yu-Kyeong / College of Hospitality Tourism Management, Sejong University
이 조사는 외식업체의 온라인 구전마케팅 전략 수립에 유용한 시사점을 제시하려는 목적하에 외식소비자의 구전성향에 따라 고객군을 분류하고 고객군별 구전정보 수용행태를 분석하고자 시행한 것이다. 조사는 인터넷 외식정보 활용 경험이 있는 수도권 거주자들을 대상으로 실시되었다. 주요 조사내용은 구전행동성향, 인터넷 이용후기 선호성향, 가상 이용후기 시나리오에 대한 수용태도, 인터넷 사용행태, 인터넷 외식정보 이용행태, 외식행태 등이다.
View all이 자료는 기탁자의 요청에 따라 지난 5년간 비공개 후 공개 전환되었습니다.
File Type | File Name | File Description | File Format | File Size | Download |
---|---|---|---|---|---|
Related Documents-Questionnaire(Korean) | kor_que_20070126.pdf | 설문지 (한글) | 824.22 kB | Download | |
Related Documents-Codebook(Korean) | kor_codebook_20070126.pdf | 코드북 (한글) | 419.37 kB | Download |
Measured since the release date of the current version data.
If the data were released before May 11, 2017, it was measured since May 11, 2017.
101-250, KOSSDA, 1, Gwanak-ro, Gwanak-gu, Seoul, [08826]
TEL 82-2-880-2075 FAX 82-2-883-2694 Email kossda@snu.ac.kr
Copyright ⓒ Korea Social Science Data Archive All rights reserved.