KOSSDA Loading

다단계판매 제품에 대한 소비자 인식조사, 2011

한영
Data Type
Survey data
ID Number
A1-2011-0114
Title
Survey on Consumer Perceptions of Multi-Level Marketing Products, 2011
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12236/14957
Citation
Seo, Mihye. Survey on Consumer Perceptions of Multi-Level Marketing Products, 2011 [Dataset]. [Producers]. Korea Social Science Data Archive (KOSSDA) [Distributors], 2013-08-13, A1-2011-0114, V1.0, http://hdl.handle.net/20.500.12236/14957
Principal Investigator(s)
Seo, Mihye / Department of Consumer Information Science, Konkuk University
Co-Investigator(s)
Lee, Seung Sin / Department of Consumer Information Science, Konkuk University
Copyright
Lee, Seung Sin
Depositor(s)
Lee, Seung Sin
Date of Deposit
2013-04-23
Distributor(s)
Korea Social Science Data Archive (KOSSDA)
Date of Distribution
2013-08-13
Version
V1.0
Date of Version
2017~~
Abstract
이 조사는 소비자들의 다단계판매 제품에 대한 인식과 정보인지 수준을 파악하고자 시행한 것이다. 조사대상은 다단계판매 제품 구매경험자들이고, 조사내용에는 다단계판매 제품 구매경로, 다단계판매 관련 지식정보 인지여부, 다단계판매 제품에 대한 인식과 신뢰도 등이 포함되어 있다.
Keywords
consumer attitudeconsumer behaviorconsumer actionconsumer informationproduct informationproduct information
Topics
Industry/ Business
Date of Collection
2011-10-07~2011-10-24
Countries
대한민국 (KOR)
Geographic Coverage
전국
Unit of Analysis
개인
Universe
전국의 20세 이상 다단계판매 제품 구매경험자
Time Method
횡단연구 (one time cross-sectional study)
Mode of Data Collection
이메일조사
Sampling Procedure
편의표본추출
Number of Cases
150 (유효사례)
Weighting
없음
Extent of Collection
설문지(pdf) ; 코드북(pdf) ; 데이터(sav)
Language
설문지-한글 ; 코드북-한글 ; 데이터-한글
Availability Status
Restricted Use
Usage
이 자료는 기탁자의 동의 하에 이용할 수 있습니다. 자료이용신청을 하시면 KOSSDA가 기탁자와 협의한 후 그 결과를 알려드립니다.
File Information
File Type File Name File Description File Format File Size Download
Related Documents-Questionnaire(Korean) kor_que_20110114.pdf 설문지 (한글) 248.66 kB 다운로드
Related Documents-Codebook(Korean) Kor_codebook_20110114.pdf 코드북 (한글) 404.95 kB 다운로드

서미혜 ; 이승신. 2012. 다단계판매 구매경험자의 소비자인식에 관한 연구. 한국소비자학회 KSSL Google

Hit315 Download256