Survey on the Experience of Exclusion from Physical Education and the Cause Behind it, 2008
https://doi.org/10.22687/KOSSDA-A1-2008-0109-V1.0
Gim, Yunhui / Seowon University
이 조사는 학교 체육수업으로부터의 학생 소외 원인을 파악하고 이를 기반으로 소외를 줄일 수 있는 수업전략을 개발하려는 목적 하에 중학생들의 체육수업에 대한 인식과 태도를 살펴본 것이다. 조사내용에는 체육수업과 체육교사에 대한 선호도, 친구와의 비교를 통한 자신의 체육능력 평가, 체육수업 시간에 갖는 느낌 등이 포함되어 있다.
View alleducation methodology instructional method pedagogy teaching method physical education exclusion alienation
File Type | File Name | File Description | File Format | File Size | Download |
---|---|---|---|---|---|
Related Documents-Questionnaire(Korean) | kor_que_20080109.pdf | 설문지 (한글) | 98.83 kB | Download | |
Related Documents-Codebook(Korean) | kor_codebook_20080109.pdf | 코드북 (한글) | 440.36 kB | Download |
Measured since the release date of the current version data.
If the data were released before May 11, 2017, it was measured since May 11, 2017.
101-250, KOSSDA, 1, Gwanak-ro, Gwanak-gu, Seoul, [08826]
TEL 82-2-880-2075 FAX 82-2-883-2694 Email kossda@snu.ac.kr
Copyright ⓒ Korea Social Science Data Archive All rights reserved.