KOSSDA Loading

호텔의 공익연계마케팅 효과에 관한 조사, 2010

한영
Data Type
Survey data
ID Number
A1-2010-0146
Title
Survey on the Effects of Public Relations Marketing by Hotels, 2010
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12236/14787
Citation
Kim, Chul Won. Survey on the Effects of Public Relations Marketing by Hotels, 2010 [Dataset]. [Producers]. Korea Social Science Data Archive (KOSSDA) [Distributors], , A1-2010-0146, V1.0, http://hdl.handle.net/20.500.12236/14787
Principal Investigator(s)
Kim, Chul Won / Department of Convention Management, Kyung Hee University
Co-Investigator(s)
Lee, Tae-Sook / Department of Hotel & Tourism, Suncheon Jeil College
Oh, Changhyeon / Graduate School of Tourism, Kyung Hee University
Copyright
Kim, Chul Won
Depositor(s)
Kim, Chul Won
Date of Deposit
2012-08-23
Distributor(s)
Korea Social Science Data Archive (KOSSDA)
Version
V1.0
Date of Version
2017~~
Abstract
이 조사는 호텔업계에서도 확산되고 있는 공익연계마케팅이 호텔이미지와 고객태도에 미치는 영향을 분석하고자 시행한 것이다. 조사대상자는 서울 소재 호텔 이용 고객이며, 조사내용은 호텔의 사회공헌활동에 대한 평가, 호텔이미지 변화정도, 호텔 추천 및 재이용 의사 등이다.
Keywords
hotelshotel managementhotel marketingconsumer actionconsumer attitudeconsumer behavior
Topics
Industry/ Business
Date of Collection
2010-10-11~2010-10-22
Countries
대한민국 (KOR)
Geographic Coverage
서울
Unit of Analysis
개인
Universe
서울 소재 특급호텔 이용객
Time Method
횡단연구 (one time cross-sectional study)
Mode of Data Collection
자기기입식
Sampling Procedure
편의표본추출
Number of Cases
402 (유효사례)
Availability Status
Temporary Restricted Use : Embargo

오창현 ; 김철원 ; 이태숙. 2011. 호텔의 공익연계마케팅이 호텔이미지와 고객행동의도에 미치는 영향. 한국관광학회 KSSL Google

Hit260 Download0