KOSSDA Loading

관광목적지 브랜드 개성 척도에 관한 조사, 2008

한영
Data Type
Survey data
ID Number
A1-2008-0110
Title
Survey on Brand Characteristics Scale of Tourist Destinations, 2008
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12236/14784
Citation
Kim, Chul Won. Survey on Brand Characteristics Scale of Tourist Destinations, 2008 [Dataset]. [Producers]. Korea Social Science Data Archive (KOSSDA) [Distributors], , A1-2008-0110, V1.0, http://hdl.handle.net/20.500.12236/14784
Principal Investigator(s)
Kim, Chul Won / Department of Convention Management, Kyung Hee University
Co-Investigator(s)
Lee, Tae-Sook / Department of Hotel & Tourism, Suncheon Jeil College
Copyright
Kim, Chul Won
Depositor(s)
Kim, Chul Won
Date of Deposit
2012-08-23
Distributor(s)
Korea Social Science Data Archive (KOSSDA)
Version
V1.0
Date of Version
2017~~
Abstract
이 조사는 유명 관광목적지가 잠재 방문객들이 인식하는 관광목적지 브랜드 개성 차원들과 얼마나 부합하는지를 분석하기 위해 시행되었다. 조사는 서울역과 김포공항 이용 관광객을 대상으로 실시되었으며, 그 설문지는 브랜드 개성을 나타내는 5가지의 척도 문항들로 구성되어 있다.
Keywords
tourism resourcestourism developmentdevelopment of tourismtourism resource developmenttourist destinationbrand
Topics
Culture and leisure
Date of Collection
2008-10-31~2008-11-09
Countries
대한민국 (KOR)
Geographic Coverage
서울
Unit of Analysis
개인
Universe
제주와 경주가 목적지인 서울역과 김포공항 이용객
Time Method
횡단연구 (one time cross-sectional study)
Mode of Data Collection
자기기입식
Sampling Procedure
편의표본추출
Number of Cases
361 (유효사례)
Availability Status
Temporary Restricted Use : Embargo

김철원 ; 이태숙. 2010. 관광목적지 브랜드 개성 척도의 적용 : 경주와 제주지역 대상. 한국관광학회 KSSL Google

Hit189 Download0